Veelgestelde vragen

Is er iets nog onduidelijk, bel ons of gebruik de chat!

 ↓  Hoe werkt het?

Over ons
Wat is Ervio?
Bij Ervio zorgen wij ervoor dat jouw laptop je nooit in de steek laat en dat je dus altijd online bent en aan het werk of studeren kan blijven.

Voor een vast bedrag per maand krijg je alle software, cloud-opslag en reparatie. We zorgen er voor dat je nooit langer dan 24 uur zonder een laptop zit!

Waarom zou ik niet een laptop kopen?
Aan een laptop kopen zitten de volgende nadelen:

  • Na verloop van tijd wordt de laptop altijd trager en gaat de batterij achteruit. Ook neemt het risico op virussen toe.
  • Mocht er iets mee gebeuren is het moeizaam en kostbaar om je laptop te laten repareren.
  • Het komt soms niet uit om het gehele bedrag in één keer te moeten betalen.
  • Het is onzeker of jij je laptop nadat je deze hebt gebruikt nog kan of wil verkopen (vaak blijven ze als ‘back-up’ ongebruikt in een kast liggen).
  • Elke zoveel tijd weer een laptop aanschaffen zorgt uiteindelijk dat grondstoffen eerder op kunnen raken. Het is dus goed om spullen zo lang mogelijk ‘gebruikt’ te houden

Uiteraard zijn er niet alleen maar nadelen, maar zoals de vraag luidt, zouden dit redenen kunnen zijn om geen laptop te kopen ;).

Aanmelden
Wat is de minimale contractduur?
Het contract duurt 12 (particulier) of 24 (zakelijk) maanden. Na de eerste periode is het abonnement per maand opzegbaar.
Kan ik ook een abonnement afsluiten voor iemand anders?
Nee, je kan alleen een abonnement afsluiten voor jezelf.
Welke gegevens zijn nodig voor mijn aanmelding?
Bij aanmelding zal je eerst je adresgegevens in moeten vullen en vragen we een kopie van je legitimatie. We gebruiken deze gegevens alleen voor de acceptatietoets en zullen nooit aan derden worden verstrekt. Daarna nemen we contact met je op om de levering van de laptop in orde te maken!
Is er een BKR registratie nodig?
Bij Ervio sluit je een abonnement af voor het gebruik van een laptop, vergelijkbaar met Spotify of Netflix (waarbij je betaalt voor ‘gebruik’ van muziek en films).

Je least de laptop dus niet, en daarom is er ook geen BKR registratie nodig. BKR registratie is een check voor kredietwaardigheid, waarbij je bank checkt of en hoeveel schulden je hebt open staan. Wij doen na bestelling wel een persoons- en kredietcheck.

Binnen hoeveel dagen wordt mijn bestelling bezorgd?
We proberen alle bestellingen te versturen binnen twee dagen. Dit kan alleen na ondertekening van het huurcontract en de eerste betaling met iDeal. In het geval van grote drukte kan het iets langer duren eerdat jij jouw Ervio geleverd krijgt.
Wat als ik niet tevreden ben met mijn aankoop?
We verwachten natuurlijk niet dat dit gaat gebeuren, mocht dit toch het geval zijn, dan kan je de producten binnen 14 dagen na aankoop retourneren.

Voor het ruilen of retourneren van je bestelling kan je contact opnemen via orders@ervio.nl

Als wij het pakket ontvangen hebben, dan zullen we het product omruilen of het aankoopbedrag meteen terug overmaken.

Laptop keuze
Welk merk laptop gebruiken jullie?
Voor al onze laptop abonnementen gebruiken we het merk HP. Dit merk heeft laptops met een mooie vormgeving, sterke behuizing en goede specificaties
Wat is er allemaal inclusief in het maandbedrag?
Het volgende zit inclusief in het maandbedrag:

  • Beschikking over de laptop gedurende het abonnement
  • Windows besturingssysteem geïnstalleerd
  • Software: Microsoft Office, Anti-virus, Cloud-opslag
  • Helpdesk: We zijn telefonisch en via chat bereikbaar voor vragen die je hebt tijdens gebruik van je laptop
  • Reparatie: Is er echt iets aan de hand met de laptop? Dan zorgen we dat de laptop zo snel mogeljk gerepareerd wordt of desnoods vervangen.
  • Onderhoud: We kunnen van tijd tot tijd herinneringen sturen voor onderhoud om je laptop in topvorm te houden
Is het mogelijk om te ruilen of mijn geld terug te krijgen als ik niet tevreden ben?
Dit is geen probleem, als de service om welke reden niet bevalt kan je binnen de termijn van 14 dagen gewoon je geld terugkrijgen na retour van de Ervio laptop.
Is de laptop bij het abonnement nieuw?
Wij zorgen er voor dat je laptop het altijd doet, dat is voor ons het belangrijkste. De top kwaliteit HP laptop is zo goed als nieuw (maximaal 2 jaar oud) en helemaal voorzien van nieuwe onderdelen (bijv. harde schijf, toetsenbord en batterij) voordat jij deze krijgt. Van buiten kunnen enkele sporen van gebruik te zien zijn.
Wat zijn de kosten voor bezorging en installatie?
Dit is gratis en onderdeel van onze service! Wij bezorgen de laptop gratis bij jou thuis en is deze direct klaar voor gebruik met alle software.

↓  Je abonnement

Algemeen
Word ik eigenaar van de laptop tijdens mijn abonnement?
Nee, Ervio blijft juridisch gezien gewoon eigenaar van de laptop tijdens het hele abonnement. Bij ons huur je omdat wij de service verlenen dat we altijd voor een werkende laptop zorgen. Dus is er iets mis, hebben we een helpdesk en kan je binnen 24 uur een vervangende laptop krijgen bij reparatie.
Kan ik mijn abonnement ook wijzigen?
Jazeker, wij zijn flexibel en denken graag mee als je wil veranderen naar een ander abonnement. Ook na afloop van de eerste 12 of 24 maanden van je abonnement is dit mogelijk en gaat het abonnement per maand verder met dezelfde service!
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Dit kan je op je eigen account pagina regelen. Hiervoor geld een opzegtermijn van 1 maand. Wij sturen je hier voordat je abonnement afloopt ook nog een bericht over.
Mijn laptop overdragen aan iemand anders, kan dat?
Dit is niet mogelijk, het abonnement is aan jouw verbonden en daarmee blijf jij ook verantwoordelijk voor de financiële verplichting.
Ik ga buiten Nederland wonen en werken, kan ik Ervio blijven gebruiken?
Dit is gewoon mogelijk, maar dit moet vooraf aangegeven worden. Let er wel op dat de kosten van verzending voor reparatie in het buitenland voor eigen rekening zijn.

Ook kan het zijn dat sommige schade in buitenland niet wordt vergoed.

Kan ik Ervio ook korter dan de contractduur gebruiken?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Bij het aangaan van een abonnement betekent dat gebruik voor de volledige duur van het abonnement.
Wat is de opzegtermijn voor het abonnement?
De opzegtermijn voor het abonnement kan tot 1 maand voor het einde van het abonnement. Na de eerste periode van het abonnement kan je steeds opzeggen met een termijn van 1 maand. Na opzegging, ontvang je van ons alle informatie om je laptop schoon te vegen met de data-service.
Wat gebeurt er bij diefstal of vermissing?
Bij diefstal moet er binnen 24 uur aangifte worden gedaan en er moet contact opgenomen worden met Ervio.

Met behulp van ingebouwde anonieme lokalisatie software kan er een traceringsbericht uitgestuurd worden.

Bij aangifte van diefstal en een onsuccesvolle poging om de laptop te traceren, wordt een eigen risico in rekening gebracht. Deze is verschillend per abonnement:
o Plus – €350
o Premium – €450
o Deluxe – €500

Betaling
Welke betaalwijzen hebben jullie?
De eerste twee maandbedragen worden vooraf overgemaakt met iDeal tijdens het bestellen. Daarna kan alleen via automatische incasso betaald worden, zodat elke maand het bedrag automatisch kan worden afgeschreven.
Betaling gaat per automatische incasso, hoe werkt dat?
Hier hoef je niks voor te doen! Bij aanmelding geef je door middel van een eerste betaling (1 maandbedrag) met iDeal toestemming voor de automatische incasso, die onze betaalprovider (Mollie) vervolgens automatisch verwerkt elke maand.
Kan ik ook per half jaar betalen?
Dit is niet mogelijk, mocht je dit echt prettig vinden kan je altijd even contact opnemen via 085-0188250 om te kijken wat er mogelijk is!
Kan ik mijn rekeninggegevens later nog aanpassen?
Ja dit is mogelijk, stuur ons even een mail (orders@ervio.nl) of laat het weten via Whatsapp. Dit wordt dan het gebruikte rekeningnummer voor de volgende incasso’s.
Ik heb een betalingsherinnering (of aanmaning) ontvangen. Wat moet ik nu doen?
Het kan altijd gebeuren dat de automatische incasso niet succesvol wordt verwerkt. We sturen dan in eerste instantie een betalingsherinnering zodat het geld handmatig overgemaakt kan worden met iDeal.

Je kan hierbij gewoon de stappen volgen om het maandbedrag alsnog over te maken. Als het ook dan nog niet betaald wordt, zullen wij het door moeten sturen naar een incassobureau die de betaling dan verder regelt.

Kan ik ook direct overmaken als er een betalingsherinnering is binnen gekomen?
Ja, onderaan de betalingherinnering is gelijk een link te zien om de betaling te voltooien. De betaling kan ook direct gedaan worden via bankoverschrijving. Maak dan het verschuldigde bedrag over o.v.v. je ordernummer naar het volgende bankrekeningnummer NL50INGB0009332848 , t.n.v. Ervio.
Levering
Kan ik mijn bestelling ook volgen tijdens de verzending?
Dat kan, er wordt gewoon een traceercode naar je gestuurd zodat je weet wanneer jouw Ervio binnen komt! Er is wel identificatie en een handtekening voor ontvangst nodig.
Welk postbedrijf gebruiken jullie voor verzending?
Wij gebruiken PostNL voor de verzending. Er is identificatie en een handtekening voor ontvangst nodig.
Binnen hoeveel dagen wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij streven ernaar om alle laptops binnen twee werkdagen bij je te bezorgen. Uiteraard zijn we voor het laatste deel wel afhankelijk van de service van PostNL, maar dit is goed te volgen via de traceercode.

↓  Service

Gebruik
Zijn mijn gegevens beschermd?
Uiteraard, al je gegevens komen in de bijgeleverde cloud-opslag. Deze opslag staat uiteindelijk in Nederland en wordt door een extern bedrijf beheerd.
Kunnen jullie meekijken op mijn laptop?
Absoluut niet! Net zoals bij elke andere laptop is er geen mogelijkheid voor iemand om mee te kijken.

Ook is de laptop beveiligd met anti-virus software waardoor er ook een nihil risico is dat er foute software op de laptop terecht kan komen. Dus ook voor gegevensverlies door hacken hoef je niet bang te zijn!

Wie is verantwoordelijkheid voor de inhoud van de laptop?
Omdat wij de laptop op geen enkele manier ‘in’ kunnen zijn wij niet verantwoordelijkheid voor alle inhoud die zich op de laptop of de bijbehorende Micrsoft diensten bevindt. Wat betreft opslag op Microsoft OneDrive log je in met een eigen account en dien je dan ook de voorwaarden van Microsoft te respecteren.
Hoe houd ik mijn laptop zo snel mogelijk?
Na loop van tijd kan een laptop ‘dichtslibben’, doordat er veel (onnodige) data en bestanden worden opgeslagen, bijvoorbeeld als je op internet zit.

Door deze bestanden af en toe op te schonen, blijft je laptop sneller. Dit onderhoud zullen we ook voor je doen en je ontvangt hier email berichten over.

Reparatie
Wat moet ik doen als mijn laptop het niet meer doet?
Dan staan wij voor je klaar! Benader ons even via de chat of contactformulier en wij zorgen ervoor dat we eerst kijken of het probleem direct op te lossen is, en zo niet, dan komen we de laptop ophalen en omruilen voor een ander exemplaar. Op deze manier zit je nooit lang zonder laptop.
Wat voor garantie zit er bij de service?
Er zit volledige garantie voor je laptop bij de service inbegrepen. Sterker nog, wij komen de laptop ophalen en weer terugbrengen als reparatie nodig is. Gedurende de reparatie proberen we je zo goed mogelijk te informeren over de status.
Wat gebeurt er als reparatie van de laptop nodig is?
Dan zorgen wij dat deze zo snel mogelijk bij je opgehaald wordt en ook weer zo snel mogelijk bij je teruggebracht. Dit regelen wij allemaal voor je!
Onderhoud
Wat houdt onderhoud bij Ervio in?
Goed onderhoud van een laptop is belangrijk omdat het zorgt voor meer gebruiksgemak. Een laptop met goed onderhoud blijft vaak sneller, omdat die minder volloopt met onnodige bestanden en programma’s.

Wij zullen je van tijd tot tijd via de email een paar tips sturen om je laptop goed te onderhouden.

Wat kan ik doen als mijn laptop trager lijkt te worden?
Wellicht is het de juiste tijd voor onderhoud. Kijk even in je account pagina onderhoudstips om de laptop weer in conditie te krijgen!

↓  Duurzaamheid

Circulaire economie
Wat is de circulaire economie?
De vraag naar grondstoffen voor bijvoorbeeld eten, elektrische apparaten en kleding neemt wereldwijd sterk toe. Daarom werkt de overheid samen met het bedrijfsleven om zuiniger en slimmer met grondstoffen om te gaan.

In een volledig  circulaire economie bestaat geen afval en worden grondstoffen steeds opnieuw gebruikt.

In een circulaire economie houden makers van producten bij het ontwerp al rekening met hergebruik. Apparaten worden bijvoorbeeld zo ontworpen, dat ze makkelijker gerepareerd kunnen worden. Verder worden producten en grondstoffen zoveel mogelijk opnieuw gebruikt. Bijvoorbeeld door plastic te recyclen tot korrels waar weer nieuwe plastic producten van gemaakt worden.

(bron: Rijksoverheid, 2019)

Waarom moeten we naar een circulaire economie toe?
Een circulaire economie is nodig om 3 redenen:

  • De wereldbevolking groeit en gebruikt steeds meer grondstoffen voor bijvoorbeeld eten, elektrische apparaten en kleding.
  • Nederland is net als veel Europese landen afhankelijk van andere landen voor sommige grondstoffen. Zoals magnesium uit China.
  • Het winnen en verbruiken van grondstoffen heeft invloed op het milieu. Het zorgt ook voor meer energieverbruik en de uitstoot van CO2.

(bron: Rijksoverheid, 2019)

Bijdrage Ervio
Hoe draagt Ervio hier aan bij?
Wij proberen de laptops zo lang mogelijk in de economie te houden door ze goed te onderhouden en te repareren wanneer er iets kapot is.

Aan het einde van de cyclus kijken we of we het product opnieuw kunnen inzetten (refurbishen) of dat dit ergens anders in de economie kan.

Staat jouw vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons op via de chat of telefoon 010-8009861